Sunday, June 5, 2011

..kami dah berpisah..

ohh... sadisnya entry saya.. hm.. actually hari ni my sayang kembali ke kelantan setelah selama lebih kurang 9 bulan dia berada di perantauan.. im happy because his family especially auntie and aizat for sure miss him right.. but im sad too because thats mean we both will be separated for a long long time... huuu.. sejak kami bersama, paling lama saya dan dia berjauhan hanyalah selama sebulan sahaja... but now, kami akan berjauhan selama 3 bulan... julai, ogos, september.. itupun if jodoh kami kuat dan kami berjaya menyambung degree di tempat yang sama nanti.. doakan kami yee..
ye.. mulanya memang saya sedih.. yelah, dah biasa dekat, bersama.. tetiba jauh lama pulak.. semua pasangan yang kapel for sure rasa apa yang saya rasa, kan? tapi, tak apalah.. orang kata, makin rindu, makin sayang.. ye takk?? hehe.. semoga si dia selamat sampai di sana.. saya tengah risau ni.. sebab dia masih dalam perjalanan balik.. banyak cabaran dan rintangan dia nak balik ke sana tahu.. sebenarnya, nak balik semalam, dah sampai hentian bas putra tu pun dengan papanya yang kerja kat kl ni.. tunggu punya tunggu, bas rosak dan tengah repair pulak.. and almost 2 to 3 hours mereka tunggu... haishh... hape la.. i experienced the same situation when going to my friends wedding in johor.. waiting for the bus for almost an hour.. yang buat kami panasnya(masa tu saya dan sayang saya), kami berkejar2 jugakla ke hentian tu and sampai2 kami yang baru first time ke hentian tu, bertanya la kat makhluk ni dengan penuh budi bahasa, tapi balasannya, kami dimarahi.. hape lagi, kami berdua yang memang tengah panas dengan cuaca yang sekarang ni x menentu, memulangkan kembali segala kemarahan kami.. haha.. haa.. tu la... bagi kami sebijik, kami bagi anda 2 bijik! rasakan!!! haha..
back to the story, disebabkan tunggu bas yang lama, uncle pun decide la tukar bas ke esok hari( means today).. and today, bas memang ada, tapi syarikat yang lain la.. taubat dah xmahu syarikat yang sama.. even lambat sikit, tapi bergolek la jugak tayar tu.. huuu,,, berpisah sudah kami... dalam 3 jam perjalanan tu, dapat mesej dari dia," yang, bas ni rosak la.. tayar pecah.. driver2 semua tengah check2.. kat tempat orang.." what??!! mana x risau saya jadinya! tapi syukurlah, mereka cepat bertindak dan settlekan problem mereka.. bukan apa, kesian kat sapa- sapa yang memang nak cepat sebab ada hal penting, kesian kat pakcik- makcik yang dah tak larat sangat, dan kesian kat budak2 kecik and baby2 yang ada.. panas kan.. xselesa lagi.. doa saya semoga semua selamat hendaknya.. dan sayang saya selamat bertemu keluarganya yang tercinta..=)

dan, harapan saya, kepada syarikat- syarikat bas yang menuju arah mana2 sekalipun, buatlah kerja dengan baik.. kami sebagai pelanggan, membayar.. dan kami memberikan sepenuh kepercayaan kami kepada anda supaya selamat ke destinasi kami.. selesaikanla apa- apa yang patut.. kami rasa selamat dan selesa, syarikat anda untung dan anda sendiri mendapat pahala kerana membawa banyak nyawa ke destinasi yang dituju dengan selamatnya..yelah, membawa anaknya bertemu orang tua yang sudah lama tidak bertemu, kan dapat pahala tu..
renung- renungkan, dan selamat beramal..=)

p/s : selamat pulang sayang, semoga kita jumpa lagi.. will miss u alott..

No comments:

Post a Comment