Friday, December 7, 2012

Assalamualaikum..

hello blog... we meet again!
Alhamdulillah.. masih diberikan kesempatan meneruskan hidup di muka bumi..
Pernah tak terfikir, macam mana kalau tidur, pagi esoknya kita dah x ada lagi..
yang mampu kita lihat, jasad kita yang terbaring je..
Astagfirullah..

saya selalu terfikir..
macam mana dengan keluarga saya waktu itu? orang yang saya sayang..
kawan- kawan.. roomate..
............................

Jodoh pertemuan, ajal dan maut di tangan Allah..
Ayah selalu pesan macam ni..
setiap apa yang dah ditakdirkan,
walau macam mana kita elak, kalau itu untuk kita,
maka kita akan tetap dengan perkara itu..
dan walau macam mana kita kejar, kita pegang,
kalau itu bukan untuk kita, tetap kita jauh dari perkara itu..

Ayah selalu pesan...
tapi saya selalu leka..
bukan saya tak tahu..
cuma saya leka.. sangat leka..
InsyaAllah akan sentiasa tanamkan diri..
Istiqomah.. Itu yang penting..
(dan susah untuk dilakukan, kan?) 

XOXO - Z - heeee..=)


No comments:

Post a Comment